Intrebari frecvente

Filtru de particule

Am Fiat Doblo si mi s-a infundat filtru de particule am fost la un service si mi l-au anulat fizic, dar nu si din calculator. In plus de asta scoate si fum alb. Mai arata si un consum de 20 la suta! Intrebarea mea ar fi daca puteti sa-I mai reparati cumva

Ati primit garantie pentru operatiunea efectuata? Singura solutie in cazul dumneavoastra este inlocuirea filtrului. Va rugam sa ne trimiteti datele masinii si va vom aduce un filtru nou. De asemenea va recomandam inlocuirea cat mai rapida a filtrului pentru a nu fi afectate si celelalte componente ale masinii.

Am cumparat recent o masina si dupa cateva sute de kilometri mi s-a aprins in bord senzorul DPF. L-am demontat pentru a-l trimite la curatat insa nu are nimic in interior. Ce pot sa fac?

Filtrul dumneavostra a fost anulat. Din pacate anularea filtrului de particule nu rezolva problemele de acest gen. Va trebui sa il inlocuiti. 

De ce sa mai pastrez filtrul de particule?

Pentru ca fara DPF particulele arse incomplet in urma combustiei vor fi eliminate direct in aerul pe care il respiram formand:

- oxizi de azot (Nox) - acestia afecteaza oamenii si vegetatia provocand ploi acide si smog. Afecteaza caile respiratorii si creeaza leziuni pulmonare.

- particule in suspensie - contribuie la formarea smogului si sunt cancerigene. Irita nasul, gatul si provoaca leziuni pulmonare. Afecteaza in special sistemul cardiovascular si nervos.

- hidrocarburi - poluanti care reduc abilitatea sangelui de a livra oxigen organelor vitale;

- monoxid de carbon (CO) – este cancerigen, toxic si contribuie la formarea smogului;

- dioxid de carbon (CO2) – contribuie la incalzirea globala.  

Ce se poate intampla daca merg cu martorul DPF aprins?

Filtrul de particule este conceput pentru a filtra gazele de ardere si nu pentru a optura evacuarea lor. In cazul in care amanati inlocuirea sau curatarea acestui filtru de particule masina dumneavoastra va prezenta probleme mai mari, cum ar fi:

- puterea scazuta a autovehiculului;

- limitarea turatiei la maxim 3000 rpm si viteza redusa, trecerea in regim de avarie;

- consumul crescut de combustibil;

- distrugerea turbinei prin imposibilitatea evacuarii gazelor (suprapresiune);

- distrugerea motorului prin rulaj frecvent avand postinjectie;

- fum negru datorat regenerarii continue si incoplete.  

Ce se intampla daca anulez filtrul de particule?

In cele mai multe cazuri:

- creste consumul de motorina;

- fum negru la turatii mari si la plecarea de pe loc. DPF-ul fiind golit toate particulele rezultate in urma arderii sunt evacuate direct, fara a mai fi oxidate si arse. In functie de varianta de soft folosita de ECU este posibil sa fie injectata prea multa motorina care nu arde complet;

- neincadrare la noxe (ITP, RAR);

- consum crescut de ulei;

- motorul intra in regim de avarie cu injectie limitata;

- nu este asigurata contrapresiunea optima pentru functionarea corecta a motorului;

- senzorii de presiune si temperatura nu vor functiona corect ceea ce conduce la un consum marit de combustibil, ulei si ulterior la distrugerea turbinei si a motorului.

Ce sa fac dupa ce am curatat filtrul de particule?

Faptul ca ati curatat filtrul de particule se va imbunatatii functionarea masinii dumneavoastra. Pentru a curata intregul sistem de evacuare va recomandam sa rulati la viteza constanta, cu motorul turat la 3000-3500 rpm (dupa ce motorul este deja incalzit) pe o distanta de minim 30 kilometri.

De asemenea va recomandam sa ajutati regenerarea filtrului de particule folosind JLM DPF Cleaner. Acesta reduce temperatura de ardere in interiorul filtrului si asigura regenerarea chiar si in regim de mers urban.

Este foarte important ca mecanicul dumneavoastra sa stearga erorile si sa reseteze calculatorul de bord. Altfel masina dumneavoatra va functiona defectuos si filtrul se va infunda din nou. Verificati cu ajutorul unui program de diagnoza daca exista si alte probleme (turbina, EGR, sonda Lambda, MAF/ MAP etc).

De ce sa NU anulez filtrul de particule?

- pentru ca masina dumneavoastra va polua si va afecta sanatatea oamenilor;

- pentru ca sonda Lambda va furniza informatia ca gazele evacuate au mult oxigen iar calculatorul de bord va injecta mai multa motorina crescand consumul;

- deoarece contrapresiunea intoarsa in turbina va fi foarte mica si aceasta se va deteriora.