Filtru de particule

De ce se infunda filtrul de particule DPF?

In functie de fiecare model de autovehicul si motorizare pot aparea diferite cauze care sa conduca la infundarea filtrului de particule DPF. Nivelul de noxe generat de motor, calitatea combustibilului, calitatea uleiului de motor, stilul de sofat sau chiar pozitionarea filtrului de particule pe traseul evacuarii gazelor arse pot contribui la blocarea cu funingine sau la regenerearea incompleta a acestuia.

In general problemele apar in momentul in care masina este folosita preponderent in mediul urban, cand sofatul presupune porniri si opriri dese, astfel incat procesul de regenerare nu are timpul necesar realizarii unui ciclu complet. In prima faza se va aprinde un indicator in bord sau va aparea un mesaj de avertizare indicand functionarea anormala a filtrului de particule DPF.

 Daca veti continua sa conduceti autovehiculul, funinginea va continua sa se depuna in filtrul care este deja partial infundat, pana cand senzorii motorului vor declansa o procedura de protectie a acestuia, limitand puterea generata si implicit restrictionand viteza de rulare a masinii. In acest stadiu veti fi nevoit sa va adresati unui service auto pentru a incerca decolmatarea filtrului de particule DPF prin activarea procedurii de regenerare fortata.

In cazul in care nici dupa regenerarea fortata nu s-a reusit desfundarea, nu mai ramane decat solutia inlocuirii filtrului de particule DPF cu unul nou sau curatarea termo-chimica profesionala a acestuia.


SC LABOREX SRL
Loc. Ploiesti, Jud. Prahova, Str. Mihai Bravu, Nr. 239, Cod 100413

Tel: 0736-378.655; 0244-518.760

E-mail: info@filtru-particule.ro; Web: www.laborexromania.ro